Ruszyły inwestycje na lotniskach. Porty regionalne mają odżyć
W planach poprzedniego rządu Centralny Port Komunikacyjny miał rozwiązać transportowe problemy Polski. Drogowe, kolejowy i lotnicze.
Dlatego na wszystkich polskich lotniskach wstrzymano inwestycje. Bo przyszłość portów regionalnych była niepewna. Według ekspertów z branży pod względem lotniczej infrastruktury Polska zmieniła się w skansen.
Liczyło się przede wszystkim CPK. Także Radom, gdzie Polskie Porty Lotnicze (PPL) wydały 800 mln złotych na zbudowanie m.in. nowoczesnego terminala i parkingu. – Gdyby te pieniądze wydano na rozbudowę lotniska w Modlinie, kłopoty z przepustowością w Warszawie byłyby mniejsze. Ta infrastruktura nie powinna powstać tam, tylko w Modlinie. Mielibyśmy z tego więcej korzyści – powiedział Andrzej Ilków, prezes Polskich Portów Lotniczych na Kongresie Rynku Lotniczego w ostatni czwartek. Objął to stanowisko w marcu 2024.
– Nadzieja umiera ostatnia, wydano już 800 mln zł na ten cel. Za chwilę, uwzględniając straty, będzie to ponad miliard złotych. Ale ono już jest i coś z nim trzeba będzie zrobić. Liczę na wojsko, które jest nim mocno zainteresowane – stwierdził Maciej Lasek,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta