Konkurencja musi być uczciwa
To, co widzimy w przypadku chińskich platform, uczciwe nie jest. Nie akceptują standardów, które wyznaczyliśmy w UE – mówi prof. Michael Otto, przewodniczący rady nadzorczej Otto Group, znanej z marek Quelle, Bon Prix i About You.
Dlaczego Otto Group wybrała Polskę na inwestycję w magazyn logistyczny? Czy jest to związane z potencjałem naszego rynku e-commerce, czy raczej chodzi o dotarcie do całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej?
Widzę ogromny potencjał dla e-commerce w niedalekiej przyszłości, ponieważ mieliśmy jego silny wzrost w czasie Covid-19. Po pandemii sklepy wróciły do łask, a biznes online trochę stracił. I w tej chwili gospodarka w Europie, a w szczególności w Niemczech, jest w lekkiej stagnacji.
To oczywiście również trudny czas dla biznesu online. Ale w perspektywie średnioterminowej i długoterminowej myślę, że jest ogromny potencjał dla branży. I to nie tylko w Niemczech, ale oczywiście także w Polsce, jak i całej Europie. A my jesteśmy firmą prawdziwie europejską. Aż 80 proc. naszych przychodów jest generowanych w Europie. I dlatego widzimy ogromny rezerwuar wzrostu w krajach europejskich. Dlatego nadal inwestujemy w rozwój.
Ale czy decyzja o ulokowaniu projektu była związana z kosztami pracy w Polsce? Czy można z tej perspektywy opisać Polskę jako tani kraj?
Faktycznie, koszty pracy są tu wciąż niższe niż w Niemczech. Jednak nasza decyzja o budowie centrum logistycznego w Polsce nie była...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta