Zarządzanie zespołem w globalnej firmie
Dobry menedżer szuka osi łączących reprezentantów poszczególnych grup generacyjnych.
W większości europejskich firm zespoły tworzone są przez przedstawicieli czterech generacji: baby boomers (lata 1946–1964), pokolenie X (1965–1981), pokolenie Y, czyli milenialsów (1982–2000), i najmłodszych – Z, urodzonych już w XXI wieku. Każde z tych pokoleń charakteryzuje się innymi wartościami, motywacjami czy oczekiwaniami wobec pracy i pracodawcy. To, co dla najstarszych generacji jest w pracy podstawą, czyli stabilizacja i pewność zatrudnienia, dla kolejnych pokoleń staje się ograniczeniem. Dla młodszych cenne jest ciągłe poszukiwanie takiej pracy, która będzie miejscem osobistego rozwoju i zapewni dobrze spędzony czas. Baby boomersi cenią sobie szczególnie dobrą atmosferę w pracy, natomiast GenY i GenZ są mniej związani z pracodawcą i współpracownikami, a większą wagę przywiązują do wynagrodzenia. Z pewnością też dodatkowym wyzwaniem jest współpraca w zespole nie tylko wielopokoleniowym, ale również wielonarodowościowym – kulturowym, co w każdej międzynarodowej firmie ma miejsce, a także coraz częściej również w polskich przedsiębiorstwach.
Różnorodność atutem
W dłuższej perspektywie te różnice mogą prowadzić do napięć,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta