Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Propaganda czy dobra praktyka

10 grudnia 2024 | Ekonomia i rynek | Anna Cieślak-Wróblewska
Choć część firmowych strategii to PR, jednak dokumenty tego rodzaju pozwalają często zorientować się, jakie kierunki rozwoju są dla danej firmy rzeczywiście ważne
autor zdjęcia: shutterstock
źródło: Rzeczpospolita
Choć część firmowych strategii to PR, jednak dokumenty tego rodzaju pozwalają często zorientować się, jakie kierunki rozwoju są dla danej firmy rzeczywiście ważne

Mamy wysyp planów rozwojowych spółek giełdowych. Czasem to męczący PR nowych zarządów. Ale też sposób pokazania, jak wykorzystać szanse i jak unikać zagrożeń.

– Nasz bank dysponuje swoją strategią, którą spisał na przełomie 2004 i 2005 roku i się jej trzyma, ona nadal działa – w ten sposób Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego, odpowiedział ostatnio na pytanie, kiedy poznamy nową strategię banku. ING przedstawia aktualizację swojej strategii i co roku raportuje poziom osiągnięcia wyznaczonych celów, ale wypowiedź prezesa Bartkiewicza to dobra okazja, by się zastanowić, czy firmom w ogóle potrzebne są ciągle nowe strategie. Czy to raczej okazja do autopromocji zarządu, czy dobra praktyka rynkowa?

Nowe władze, nowe plany

To pytanie jest szczególnie aktualne w kontekście ostatniego wysypu takich nowych strategii spółek Skarbu Państwa. Swoje kilkuletnie plany ogłosiły ostatnio PKO BP, PZU, Enea, a wkrótce ma to zrobić Orlen, Tauron, KGHM czy Pekao. Czasami wynika to z faktu, że skończył się okres poprzednich. Najczęściej jednak terminy mają tu niewielkie znacznie, a po prostu nowe szefostwo chce się pochwalić swoim autorskim...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13048

Wydanie: 13048

Spis treści

Reklama

Zamów abonament