Blisko 400 km nowych szybkich dróg dostaną kierowcy w 2025 r.
Przyszły rok ma przynieść znaczne powiększenie sieci dróg ekspresowych i autostrad. Będą też nowe przetargi.
„Rzeczpospolita” dotarła do pełnego wykazu odcinków, jakie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) planuje udostępnić kierowcom w nadchodzących 12 miesiącach. To m.in. cztery fragmenty autostrady A2 w kierunku wschodniej granicy kraju, trzy odcinki drogi ekspresowej S1 na południu w stronę granicy ze Słowacją, trzy odcinki ekspresówki S6 biegnącej wzdłuż Wybrzeża, obwodnica Trójmiasta, a także szesnaście obwodnic mających wyprowadzić ruch tranzytowy z mniejszych miast.
Więcej otwarć
Planowane na przyszły rok otwarcia to znacznie więcej, niż zdołano uruchomić w 2024 r.: wynik za okres od stycznia do końca grudnia to 18 oddanych odcinków o łącznej długości niespełna 156 km – o blisko 20 km mniej, niż zakładano. Rok wcześniej kierowcy mogli wjechać na nowe odcinki liczące 267 km, a dwa lata temu – 322 km. W sumie sieć szybkich dróg liczy obecnie ponad 5,2 tys. km, w tym blisko 1885 km autostrad i niemal 3321 km dróg ekspresowych. Ten wynik dopięły dwa odcinki oddane przed tygodniem: ponad 12 km drogi ekspresowej S52, czyli północnej obwodnicy Krakowa, oraz ponad 13-km odcinka S7 Widoma–Kraków.
W przyszłorocznych planach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta