Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Platformy zmieniają kinowego widza

30 grudnia 2024 | Ekonomia i rynek | Urszula Zielińska
źródło: Rzeczpospolita

Filmy dla dzieci i polskie produkcje sprawiły, że 2024 r. kina zakończą wynikiem lepszym niż w roku 2023.

– Wygląda na to, że kina w Polsce zakończą rok 2024 frekwencją wyższą niż w 2023 r. Idziemy po 52 mln widzów, co daje około 4-proc. wzrost względem minionego roku – mówi nam Tomasz Jagiełło, prezes Heliosa i członek zarządu Agory. – Wzrost frekwencji zawdzięczać będziemy wynikom filmów dla dzieci, z których trzy – „Akademia pana Kleksa”, „Gru i Minionki: Pod przykrywką” oraz „W głowie się nie mieści 2” – przekroczyły granicę 2 mln sprzedanych biletów. Myślę, że także w 2025 r. możemy liczyć na kilkuprocentowy wzrost widowni – ocenia Jagiełło.

„Serializacja” filmów

Jak dodaje, w coraz większym stopniu mamy do czynienia ze zjawiskiem „serializacji” kinowych filmów. – Widzowie chętnie chodzą na kolejne odcinki znanych im tytułów – wskazuje. Dobrym przykładem tego zjawiska jest świąteczna komedia romantyczna „Listy do M.”. Widownia jej najnowszego odcinka to już ponad 1,8 mln osób.

Seriale i oglądanie kilku odcinków ciągiem (tzw. binge watching) to domena widzów platform...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13063

Wydanie: 13063

Spis treści

Komunikaty

Zamów abonament