Obowiązek wdrożenia PPK ciąży także na zagranicznym podmiocie. Można go powierzyć osobie zatrudnionej
Podmiot, który nie ma siedziby w Polsce, może ustalić z osobą zatrudnioną, że to ona będzie wypełniać – w jego imieniu – obowiązki dotyczące PPK. Zawarcie takiej umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Obowiązek uruchomienia PPK nie zależy od tego, czy dany podmiot ma siedzibę lub miejsce zamieszkania w Polsce, lecz od tego, czy zatrudnia „osoby zatrudnione” w rozumieniu ustawy o pracowniczych planach kapitałowych, co powoduje, że ma status „podmiotu zatrudniającego”. „Osobami zatrudnionymi” w rozumieniu ustawy o PPK są np. pracownicy (z wyjątkiem m.in. młodocianych) oraz zleceniobiorcy – jeżeli podlegają z tych tytułów w Polsce obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym.
Podmiot zatrudniający, który nie ma siedziby lub miejsca zamieszkania w Polsce, może uzgodnić z osobą zatrudnioną (w drodze umowy zawartej w formie pisemnej pod rygorem nieważności), że spoczywające na nim obowiązki wynikające z ustawy o PPK będą wypełniane w jego imieniu przez tę osobę w okresie jej zatrudnienia w tym podmiocie. Poniżej odpowiadamy na pytania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)