Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Organizacja loterii i wydanie nagród to odrębne świadczenia

10 marca 2025 | Dodatek | Kamila Gancarz

Kwota zwrotu kosztów poniesionych na wydanie nagrody pieniężnej nie podlega opodatkowaniu VAT, więc agencja marketingowa powinna wystawić na rzecz swojego zleceniodawcy fakturę obejmującą tylko należność za usługę marketingową.

W wielu branżach organizowane są akcje promocyjne mające na celu zwiększenie sprzedaży. W ramach tych akcji, konsumenci lub firmy mogą otrzymywać nagrody. Organizacją takich akcji zajmują się zazwyczaj wyspecjalizowane agencje reklamowe, które odpowiadają za zakup i przekazanie nagród. Jakie są skutki w VAT takich działań? Warto to przemyśleć już na etapie planowania akcji marketingowej.

Rola agencji reklamowych

Agencje reklamowe odgrywają kluczową rolę w organizowaniu akcji marketingowych, szczególnie w kontekście zarządzania nagrodami. Ich zadania obejmują nie tylko kreowanie strategii promocyjnych, ale często także zakup i dystrybucję nagród.

W takich przypadkach umowy o świadczenie usług marketingowych przewidują przekazywanie przez agencje reklamowe towarów opatrzonych logo usługobiorcy podmiotom, do których skierowana jest akcja promocyjna, np. konsumentom. Kosztami nabycia tych towarów jest w takich przypadkach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13121

Wydanie: 13121

Spis treści

Reklama

Zamów abonament