Organizacja loterii i wydanie nagród to odrębne świadczenia
Kwota zwrotu kosztów poniesionych na wydanie nagrody pieniężnej nie podlega opodatkowaniu VAT, więc agencja marketingowa powinna wystawić na rzecz swojego zleceniodawcy fakturę obejmującą tylko należność za usługę marketingową.
W wielu branżach organizowane są akcje promocyjne mające na celu zwiększenie sprzedaży. W ramach tych akcji, konsumenci lub firmy mogą otrzymywać nagrody. Organizacją takich akcji zajmują się zazwyczaj wyspecjalizowane agencje reklamowe, które odpowiadają za zakup i przekazanie nagród. Jakie są skutki w VAT takich działań? Warto to przemyśleć już na etapie planowania akcji marketingowej.
Rola agencji reklamowych
Agencje reklamowe odgrywają kluczową rolę w organizowaniu akcji marketingowych, szczególnie w kontekście zarządzania nagrodami. Ich zadania obejmują nie tylko kreowanie strategii promocyjnych, ale często także zakup i dystrybucję nagród.
W takich przypadkach umowy o świadczenie usług marketingowych przewidują przekazywanie przez agencje reklamowe towarów opatrzonych logo usługobiorcy podmiotom, do których skierowana jest akcja promocyjna, np. konsumentom. Kosztami nabycia tych towarów jest w takich przypadkach...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)