Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Klienci omijają galerie

10 marca 2025 | Pierwsza strona | Piotr Mazurkiewicz

Początek roku przyniósł 7 proc. spadku liczby klientów w galeriach, ale liczba wizyt skurczyła się już dwucyfrowo. To efekt rozwoju e-handlu, ale także odpływu klientów z Ukrainy.

Z raportu Proxi.cloud i UCE Research, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza, wynika, że w pierwszych dwóch miesiącach 2025 r. liczba wizyt w centrach handlowych skurczyła się o 17 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r.

– Spadek może zależeć od wielu czynników. Jednym z nich może być dalsza popularyzacja platform e-commerce i przechodzenie części kupujących wyłącznie na zakupy online – mówi Mateusz Nowak z Proxi.cloud. Tym bardziej że coraz więcej sieci mocno inwestucje w sprzedaż w internecie i tam organizuje najbardziej korzystne dla klientów promocje. Na ruch w galeriach wpływa też mniejsza liczba klientów z Ukrainy, szczególnie widoczna w miastach ze znaczną liczbą osób tej narodowości.

Zmiany nie dotykają wszystkich w takim samym stopniu, np. liczba klientów centrów outletowych utrzymała się na podobnym poziomie co w 2024 r.

Wydanie: 13121

Wydanie: 13121

«
  • marzec
  • 2025
»
PnWtŚrCzPtSbNd
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      
Spis treści

Reklama

Zamów abonament