Polaków rozpiera duma, gdy kupią coś z przeceny
Już trzy czwarte Polaków stara się oszczędzać na żywności, a ponad połowa odczuwa satysfakcję, gdy korzystnie kupi produkty z krótkim terminem przydatności.
Firma wpływu społecznego Too Good To Go sygnalizuje wyraźną zmianę podejścia polskich konsumentów do zakupów żywności.
Z najnowszego badania przeprowadzonego na jej zlecenie przez firmę Opinia24, które „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza, wynika, że aż 75 proc. z nas podejmuje działania, by ograniczyć wydatki spożywcze. 30 proc. robi to regularnie, a 45 proc. od czasu do czasu. Szukanie tańszego, ale nadal dobrego jedzenia, stało się dla większości nową praktyką.
Oszczędność i przyjemność
Co za tym stoi? Oczywiście rosnące jeszcze niedawno jak szalone ceny żywności. I choć dziś inflacja nie straszy już tak mocno jak w latach 2022–2023, to przeciętny koszyk zakupowy jest o kilkadziesiąt procent droższy niż kilka lat temu. Jak jednak pokazuje badanie Too Good To Go i Opinia24, kupowanie jedzenia z krótkim terminem przydatności za mniej, to nie tylko sposób na oszczędność, ale także czynność, która sprawia… przyjemność.
Okazuje się, że 48 proc. z nas odczuwa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)