Mniej na sponsoring i cele społeczne
W 2024 r. więcej spółek z WIG20 ograniczyło wydatki na kulturę, sport i instytucje charytatywne, niż je zwiększyło. Jak będzie w tym roku?
W ub.r. istotnie zmalały wydatki giełdowych firm z WIG20, na cele określone w punkcie 1.5. Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW (szeroko rozumiany sponsoring). Z dokładnym określeniem skali tego spadku są jednak duże problemy.
Po pierwsze, same spółki mają często problem z ich identyfikacją i nie potrafią odpowiedzieć, ile wyniosły. Po drugie, emitenci wskazują na trudności związane z interpretacją punktu 1.5. dobrych praktyk, i tym samym z dokładnym określeniem wydatków dotyczących wspierania kultury, sportu, instytucji charytatywnych, mediów, organizacji społecznych, związków zawodowych itp.
Właśnie ten ostatni skrót jest tak pojemny, że równie dobrze może pod nim kryć się wiele nowych rodzajów wydatków, jak i żaden. Kolejna sprawa dotyczy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)