McLaren Artura: Hybryda, która daje frajdę z jazdy
McLaren ma swój pierwszy model z napędem hybrydowym. Artura z sześciocylindrowym silnikiem otrzymała dodatkowo elektryczne doładowanie, a takie rozwiązanie niesie ze sobą kilka pytań, na które spróbujemy odpowiedzieć.
Pierwszym i głównym pytaniem jest, czy taki napęd pasuje do McLarena? Bo jak by nie patrzeć hybryda, tym bardziej plug-in, która ma większą baterię (7,4 kWh netto) oznacza dodatkową masę. W tym przypadku elektryczne komponenty ważą dodatkowe 130 kg. To całkowicie wywraca do góry nogami filozofię budowy aut McLarena. Pierwszym krokiem było więc zmniejszenie masy własnej. I to się udało, bo Artura waży 1573 kg (1635 kg Spider). Niewiele w porównaniu z konkurencją. Mniej ważą tylko Ferrari Amalfi (1545 kg) i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
