Firmy wciąż niechętnie informują o płacach w ofertach pracy
Tylko 21 proc. ogłoszeń opublikowanych w II kwartale br. na czołowych portalach rekrutacyjnych zawierało informację o płacy. Najczęściej ograniczając ją do widełek.
Jawność wynagrodzeń ułatwia negocjacje, zmniejsza ryzyko nieporozumień i wzmacnia wizerunek firmy jako uczciwego i nowoczesnego pracodawcy- podkreśla Beata Baranowska z działu doradztwa firmy Grant Thornton komentując wyniki jej analizy opublikowanych w internecie ofert pracy pod kątem zawartych tam informacji o wynagrodzeniach.
Wyniki analizy potwierdzają, że kwestia pieniędzy nadal jest w Polsce tematem tabu. Jedynie 74,2 tys. czyli 21 proc. spośród 356 tysięcy ogłoszeń opublikowanych w II kwartale tego roku na portalach rekrutacyjnych Pracuj.pl, Praca.pl i Rocketjobs.pl zawierało informację o możliwym wynagrodzeniu. I to dość...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)