Kostki zostały rzucone. Nowym władcą Japonii jest...
„Walczące prowincje” to propozycja dla tych, którzy szukają szybkiej, prostej gry, gdzie liczy się przede wszystkim dobra zabawa, a nie mozolne liczenie punkcików.
Okres Sengoku (1467-1615) w Japonii to nie tylko czas zajadłej walki o władzę, lecz także moment kształtowania się nowej rzeczywistości tego wyspiarskiego kraju. Toczone wówczas bitwy były zarówno wyjątkowo krwawe, jak i pozwoliły uzyskać wielu dowódcom odpowiedni status i prestiż. Najwięksi z nich doprowadzili ostatecznie do zjednoczenia Kraju Kwitnącej Wiśni pod wodzą szoguna, co zapoczątkowało okres prosperity i pokoju, przerwany dopiero w XIX wieku, gdy na horyzoncie pojawiły się przerażające, czarne amerykańskie statki…
Słynni dowódcy na pomoc
Pozostańmy jednak w czasach nowożytnych. Erę Sengoku można streścić za pomocą myśli Thomasa Hobbesa – wojna wszystkich ze wszystkimi, gdzie każdy władca czekał tylko na to, aby podbić sąsiednie prowincje oraz upokorzyć rywali. Sojusze zmieniały się jak w kalejdoskopie, a zdobyte ziemie wcale nie tak łatwo było utrzymać. Zdrada czaiła się wszędzie, ale zdarzały się też wielkie czyny, epickie bitwy oraz wydarzenia rodem z powieści przygodowych. Czyta się o tych czasach z wypiekami na twarzy. Nic dziwnego, że zostały one wzdłuż i wszerz spenetrowane przez popkulturę, stając się kanwą dla licznych książek, filmów, seriali i gier – tak,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)