Chińczycy podbijają polskie drogi. Są już za Toyotą
Klienci indywidualni kupują w Polsce już więcej aut marek chińskich niż wielu uznanych globalnych producentów. Koncerny z Państwa Środka mają 15-proc. udział w rynku.
W Polsce nabiera rozmachu boom na chińskie samochody. Dzieje się to za sprawą konsumentów, dla których oferta chińskich producentów okazała się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę, głównie dzięki atrakcyjnym cenom, niższym o 20-30 proc. od porównywalnych modeli globalnych marek. Według wyliczeń internetowej platformy sprzedażowej Superauto.pl, w lipcu 2025 r. osoby prywatne kupiły więcej aut chińskiej marki MG niż Skód, Hyundaiów czy Renault. Inna chińska marka – BAIC wyprzedziła wśród takich nabywców Volvo i Audi. W ten sposób Chińczycy rozruszali rynek klientów indywidualnych, pozostający w cieniu zakupów aut przez firmy.
– Od czasu wejścia Polski do UE nie przypominam sobie na rynku nowych aut tak dużej aktywności nabywców prywatnych – mówi Kamil Makula, prezes Superauto.pl. Przykładów, gdzie chińskie samochody kupowane przez konsumentów wyprzedziły europejskich potentatów jest więcej: Omoda zdominowała BMW i Mercedesa, Jaecoo – Opla i Peugeota. – Gdyby zsumować wszystkie chińskie marki, to w lipcu pod względem popularności wśród klientów indywidualnych ustępowałyby jedynie Toyocie – stwierdza Superauto.pl w raporcie, do którego dotarła „Rzeczpospolita”.
W zakupach osób prywatnych,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
