Bez smartfona uczeń nie ma życia, ale powinien z niego korzystać w określonym czasie
Nowoczesne technologie stały się nieodłącznym elementem codziennego życia, a ich obecność jest szczególnie widoczna wśród dzieci i młodzieży. Stąd pytanie, kiedy i w jakim stopniu warto wprowadzić dziecko w świat ekranów, aby wspierać jego rozwój.
Jednocześnie nie narażając go na negatywne skutki nadmiernego korzystania z takich urządzeń, jak smartfony, tablety czy komputery? Jak wszędzie potrzebny jest umiar.
Z danych sondażu CBOS wynika, że aż 38 proc. dzieci poniżej 5 lat korzysta z urządzeń cyfrowych, a ta liczba rośnie z wiekiem – 84 proc. dzieci w wieku 5–7 lat oraz 96 proc. dzieci w wieku 8–11 lat korzysta z tych technologii. Przeciętny dzienny czas spędzany przed ekranem to około dwóch godzin, przy czym najmłodsze dzieci (poniżej 5 lat) korzystają z ekranów krócej niż godzinę dziennie, dzieci 5–7 lat – około godziny, a starsze dzieci (8–11 lat) – zazwyczaj dwie godziny.
Wśród nastolatków w wieku 12–17 lat czas ten wzrasta i sięga przeciętnie nawet czterech godzin dziennie. Widać więc wyraźny trend wydłużania czasu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)