Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przywództwo jutra, kompetencje społeczne

02 września 2025 | Biznes | Robert Ogór
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita

Odkrywając talenty i łącząc je w zespole, tworzymy coś więcej niż sumę indywidualnych umiejętności.

Często mówi się o biznesie w kategoriach finansów, produktów czy rynków. Tymczasem u źródła każdej gospodarki i każdej firmy leży fakt, że są one zjawiskami społecznymi. Tworzenie produktu jest zawsze aktem społecznym, wynika z wyobraźni, z rozumienia ludzi i ich potrzeb, z obserwacji tego, co się dzieje wokół. Dlatego kluczowe w pracy menedżera nie są tzw. twarde czy miękkie umiejętności, ale kompetencje społeczne.

Nie zgadzam się z określeniem kompetencji społecznych mianem „kompetencje miękkie”. Nie ma w nich nic miękkiego, gdyż skutki naszych zachowań są bardzo konkretne i mierzalne. Nauki społeczne od dawna pozwalają badać i weryfikować ich efektywność. Menedżer, jeśli odróżniamy go od specjalisty, nie jest tylko ekspertem w swojej dziedzinie. Jest liderem i organizatorem współpracy, jego zadaniem jest rozwój zespołów i ludzi. To rola społeczna w najczystszej postaci. Dlatego uważam, że każdy program rozwoju menedżerów powinien w pierwszej kolejności koncentrować się właśnie na tej sferze. Możemy mieć najlepszego eksperta finansowego czy technologicznego, ale jeśli nie potrafi on pracować...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13267

Wydanie: 13267

Spis treści

Reklama

Zamów abonament