Klienci szukają telefonów premium
Młody klient zaczyna być coraz bardziej świadomy i szuka tego, czym może się wyróżnić, także w przypadku telefonów – przekonuje Sylwia Machnik-Kochan, dyrektor generalna Motoroli w Polsce.
Jak długo przeciętnie Polak używa swojego smartfona i co zachęca go do wymiany?
Zgodnie z danymi GfKnewron Consumer, klient wymienia telefon co 3 lata i 4 miesiące. Nastąpiło tu ogromne wydłużenie – gdy zaczynałam pracę w branży w 2008 roku, było to 16 miesięcy. Co determinuje tę zmianę? 45 proc. klientów decyduje się na wymianę, bo widzi nową technologię, z której chciałoby skorzystać; 43 proc. klientów wymienia telefon z powodu zwiększonej usterkowości obecnego urządzenia. Podejmując decyzję o nowym zakupie ponad 70 proc. klientów patrzy na funkcjonalność i nowoczesne rozwiązania, prawie 60 proc. patrzy na cenę. Co jest dla nas coraz istotniejsze – ponad 50 proc. Polaków zaczyna patrzeć na markę telefonu, jaką kupuje. Lojalność do marki, która kiedyś nie była duża, teraz rośnie i bardzo mocno nad tym pracujemy. Ta świadomość klienta i edukacja przez producentów na temat funkcji, designu, wytrzymałości wpływają na bardziej świadome decyzje zakupowe.
Jak dziś wygląda polski rynek smartfonów, jakie są najważniejsze trendy i jak ocenia pani obecną pozycję Motoroli na tym rynku?
Na koniec lipca nasz udział w rynku to 17 proc. (GfK/NIQ), rośniemy stabilnie, choć mamy znacznie większe ambicje. Na rynku obserwujemy przesuwanie się klienta w kierunku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
