Liderzy kształtowani są przez organizacje, nie przez szkolenia
Wartości mogą być dla liderów i liderek narzędziem oraz kompasem.
Oczekiwania wobec liderów znacząco zmieniły się na przestrzeni ostatnich 25 lat. To nie tylko osoby, które mają osiągnąć założony w budżecie wynik finansowy, ale jednocześnie ambasadorzy firm, dla których pracują, mentorzy w ramach swoich zespołów itd. Aby ktokolwiek mógł opanować tak różnorodne kompetencje, konieczne jest stworzenie środowiska pracy, które w swojej istocie będzie działało jak program rozwojowy.
Pod koniec 2024 roku szerokim echem odbiły się wyniki przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii badania – ponad połowa przedstawicieli pokolenia Z zadeklarowała, że nie widzi na swojej ścieżce rozwoju zawodowego możliwości podjęcia stanowiska liderskiego.
Być może dość przewrotnie, jednak osobiście uważam, że taka deklaracja świadczy o znacznej dojrzałości uczestników badania. Przywództwo wymaga w równej mierze fundamentów merytorycznych, jak i doświadczenia życiowego oraz zawodowego, którego respondenci mogli dotąd nie mieć okazji zdobyć.
Ta świadomość młodych ludzi jest sygnałem dla organizacji: jeżeli chcemy, aby przyszłe pokolenia podejmowały role liderskie, musimy pokazać im, czym faktycznie jest współczesne przywództwo i jak można się do niego przygotować.
Lider w nowoczesnej organizacji
Przyjrzyjmy się temu, kim jest lider –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
