Jawność cen mieszkań. Deweloperzy zdali egzamin?
Od tygodnia formuła „zapytaj o cenę” na stronach internetowych jest już w pełni zakazana. Jakie hasła stosują deweloperzy, żeby przyciągnąć klientów do biur sprzedaży?
Od czwartku 11 września deweloperzy muszą prezentować na swoich stronach internetowych ceny wszystkich oferowanych mieszkań i domów. Od 11 lipca firmy miały obowiązek ujawniania cen nieruchomości wprowadzonych na rynek po tej dacie. Od tygodnia formuła „zapytaj o cenę” jest już w pełni zakazana. Sprzedające mieszkania firmy muszą też codziennie przesyłać raporty pokazujące ofertę i zmiany cen do rządowego portalu dane.gov.pl. Zakładaniem tzw. profili dostawców dla deweloperów i nadawaniem ich pracownikom uprawnień edytora portalu zajmuje się Ministerstwo Cyfryzacji. Część prac odbywa się ręcznie.
Jak dziś wyglądają strony deweloperów? Jedna z największych firm „ometkowała” wszystkie mieszkania, część ma promocyjne ceny. Deweloper oznaczył ofertę specjalnymi ikonkami, odsyłającymi do puli lokali już gotowych, z bliskim terminem oddania czy wykończonych pod klucz.
Inna firma proponuje na stronie wypełnienie formularza. Klient zostawia swoje dane, określa, jakiego mieszkania szuka. Deweloper zapewnia, że każda rekomendacja będzie zawierać symulację raty kredytu. Do oglądania mieszkań zachęca kolejny deweloper, obiecując „atrakcje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
