Wyprzedaże nie pomogły. Klienci uciekają z galerii handlowych
Ruch podczas sezonu przecen spadł o 3,9 proc. w porównaniu z 2024 r., co potwierdza zmiany na rynku i wyraźne przenoszenie się konsumentów do internetu.
Podczas letnich wyprzedaży w okresie od 26 czerwca do 31 sierpnia liczba klientów w galeriach i centrach handlowych spadła średnio o 3,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2024 r. – wynika z raportu Proxi.Cloud i Grupy Blix, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza. Widać także spadek liczby wizyt o 1,4 proc. oraz to, że o 5,2 proc. skrócił się średni czas spędzany w takich placówkach. Z kolei pozytywną informacją dla handlowców jest to, że wzrosła częstotliwość wizyt o 2,6 proc.
Zmiany zwyczajów
Od pandemii centra handlowe próbują odzyskać dawną pozycję, ale zmiany zwyczajów zakupowych konsumentów okazały się trwałe. Podczas letnich wyprzedaży liczba klientów spadła we wszystkich województwach. Najwięcej w kujawsko-pomorskim – o 6,4 proc. i świętokrzyskim – o 6,3 proc., najmniej – w łódzkim – o 2,4 proc. Z kolei liczba wizyt rdr. spadła w dziesięciu województwach, a wzrosła w sześciu....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
