Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Robię na odwrót, niż mówią badania rynku

25 września 2025 | Gość ,,Rzeczpospolitej'' | Michał Duszczyk
autor zdjęcia: mat. pras.
źródło: Rzeczpospolita

Inne firmy wypuszczają nowe produkty co sześć miesięcy, ale my tak nie robimy. Pytanie, czy to, co one robią, to duża zmiana, czy tylko małe ulepszenie? Bo my stawiamy na radykalne zmiany – mówi sir James Dyson, twórca firmy Dyson.

Pańska firma słynie głównie z produkcji ręcznych odkurzaczy, ale przyszłość może stwarzać zagrożenie dla rynku takich urządzeń. Mówiąc wprost, czy roboty nie zastąpią tradycyjnych odkurzaczy? Czy pan na tę zmianę się przygotowuje?

Cóż, nie powiem co będziemy robić w przyszłości, ale odpowiedź na to pytanie brzmi „prawdopodobnie tak” – myślę, że w tym kierunku zmierzamy. Robotyzacja nadejdzie, choć nie sądzę, że to odpowiedź na wszystko. Dowodem jest fakt, że sprzedaż odkurzaczy ręcznych wzrosła.

Macie już roboty sprzątające, a teraz i myjące podłogi. Ten rynek od lat mocno się rozwija, ale Dyson dość późno zaczął być obecny w tym segmencie. Dlaczego? Nie wypuszczacie produktów, do których nie jesteście przekonani?

Produkt musi działać, być niezawodny, dobrze wykonywać swoją pracę i realizować zadania, które mu wyznaczyliśmy, kiedy zaczynaliśmy nad nim pracować. Czasami jest tak, że w trakcie prac zmieniamy zdanie, chcemy, żeby robił coś lepiej lub coś do tego urządzenia dodać. Nie spieszymy się z produktem, jeśli uważamy, że nie działa wystarczająco dobrze. I nie sądzę, żeby roboty do sprzątania na mokro dostępne na rynku robiły to wystarczająco dobrze. To jeden z powodów, dla których się z tym nie spieszyliśmy. Ale teraz mamy już taki model, który...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 13287

Wydanie: 13287

Spis treści

Logistyka (2) + Komunikaty (2)

Zamów abonament