Parki handlowe na fali
Część galerii handlowych znika z miast, ale rozwijają się parki, gdzie robi się szybkie zakupy blisko domu.
Udział parków handlowych, gdzie do sklepów wchodzi się wprost z parkingu, wzrósł w latach 2019–2025 z 20 proc. do 25 proc. całej powierzchni handlowej w Polsce – podaje Emmerson Evaluation w raporcie, który „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza. Format rozwija się kosztem galerii, bo w wielu miejscach rynek jest nasycony tradycyjnymi centrami handlowymi.
Rozwój parków przypada na lata 2020–2025. – Rekordowy okazał się 2024 r., kiedy to na rynek trafiło aż 620 tys. mkw. nowej powierzchni w parkach handlowych. To najlepszy wynik w historii – mówi Dariusz Książak, prezes Emmerson Evaluation. W ostatnich 12 miesiącach wyrosły one m.in. w Gorzowie, Ostródzie, Mysiadle, Piasecznie, Węgrowie i Szczecinie.


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)