Gry wideo to nie tylko zabawa
Czy bez „Cywilizacji” powstałyby Facebook i InPost? Można wątpić. Gry coraz mocniej oddziałują na liderów firm, a – jak pokazują badania – ponad połowa graczy korzysta z gamingowych umiejętności w biznesie.
Wpływ gier wideo na kompetencje niezbędne w prowadzeniu przedsiębiorstwa i osiąganiu biznesowych sukcesów jest większy niż można sądzić. Aż 83 proc. Polaków pracujących umysłowo jest zdania, że taka forma spędzania czasu rozwija umiejętności rozwiązywania problemów i myślenia strategicznego, a 76 proc. przekonuje, że pobudza kreatywność i myślenie „out of the box”. Badania przeprowadzone przez SW Research nie pozostawiają wątpliwości: gry to więcej niż tylko rozrywka, to narzędzie wspierające rozwój zawodowy oraz kompetencje niezbędne w pracy.
Zapaleni gracze
Gry wideo to jeden ze wspólnych mianowników dla coraz większej grupy przedsiębiorców, ale i biznesowych wizjonerów. Wystarczy wspomnieć, że zapalonym graczem jest choćby Elon Musk, do którego należą SpaceX i Tesla – pochłaniają go takie produkcje jak „Diablo IV” czy „Path of Exile 2”. Na „Cywilizacji” swoje kompetencje przywódcze budował założyciel Facebooka Mark Zuckerberg. Ten tytuł, a także „Harpoon” ukształtowały również Rafała Brzoskę, prezesa InPostu – to hobby pozwoliło mu rozwinąć strategiczne myślenie.
W swojej biografii „Jutro w Nowym Jorku” Brzoska przekonuje, że „właściwie dobrane gry mają niesamowity wpływ na naukę logicznego myślenia”, uczą dokonywania wyborów, analizowania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
