Bepieczeństwo psychologiczne – bez niego trudno o innowacje
Wyższy poziom bezpieczeństwa psychologicznego wśród pracowników nie tylko zmniejsza ryzyko błędów i wypalenia zawodowego. Sprzyja też innowacyjności.
Im wyższe zarobki i stanowisko pracowników, tym większe jest ich poczucie bezpieczeństwa psychologicznego, które pozwala określić, na ile bezpiecznie czują się ze sobą członkowie zespołów. W Polsce wskaźnik tego bezpieczeństwa wynosi obecnie 57,8 pkt. w 100-punktowej skali. – Oznacza to, że jeszcze dużo pozostaje do zrobienia w tej kwestii – twierdzi Joanna Kotzian, współzałożycielka firmy doradczej Well.hr, komentując jej najnowszy raport, który opisujemy jako pierwsi.
„Rzeczpospolita” jest patronem medialnym raportu, w którym podsumowano wyniki pionierskiego badania sprawdzającego poziom i różne aspekty bezpieczeństwa psychologicznego w pracy. Jak wyjaśnia Joanna Kotzian, chodzi tu o poczucie, że możemy swobodnie dzielić się pomysłami, zadawać pytania, zgłaszać wątpliwości, a także przyznawać do błędów bez obaw przed konsekwencjami dla kariery i relacji w zespole.
Duża chęć do pomocy
Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna (objęło 1011 aktywnych zawodowo Polek i Polaków związanych z jednym pracodawcą) pokazało, że spośród siedmiu czynników, które wpływają na poczucie bezpieczeństwa psychologicznego najlepiej wypadł ten dotyczący gotowości do wzajemnej pomocy. Ponad połowa ankietowanych oceniła, że w ich firmie łatwo jest o nią prosić...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
