Dlaczego banki chętnie wchodzą w fintechowe sojusze
Wraz z polską premierą Samsung Pay największe banki szybko ogłosiły współpracę z koreańskim gigantem. Ten entuzjazm nie jest przypadkowy.
Premierze usługi Samsung Pay w Polsce towarzyszyła niemal skoordynowana akcja promocyjna ze strony największych banków w Polsce. PKO BP, Pekao SA, mBank, Millennium czy Credit Agricole BP niemal na wyścigi informowały o nawiązanej z Samsungiem współpracy i dostępności płatności mobilnych już w dniu debiutu.
Takie entuzjastyczne podejście sektora może nieco dziwić. Usługa płatności telefonem nie jest bowiem niczym nowym na polskim rynku, użytkownicy mogą korzystać choćby z Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Visa Mobile, czy zbliżeniowego BLIK-a. Koreański gigant nie wnosi więc tu żadnej przełomowej technologii (a do tego Samsung Pay pojawia się w Polsce po kilku latach od premiery na innych rynkach).
– Moim zdaniem nie ma w tym jednak nic dziwnego. Dla banków to po prostu doskonała okazja do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
