Pininfarina Battista: 1900 KM zmienia fizykę
Są samochody szybkie. Są też takie auta, które wymykają się wszelkim skalom. Pininfarina Battista należy zdecydowanie do tej drugiej kategorii.
1900 KM, cztery silniki elektryczne i przyspieszenie, które zamiast ekscytować, na chwilę odbiera zdolność myślenia. A mimo to ten włoski hiper-GT potrafi być zaskakująco… elegancki. Włoska Pininfarina od dekad projektowała samochody dla innych – Ferrari, Alfy Romeo, Maserati. Dopiero gdy w 2015 r. przejął ją indyjski koncern Mahindra, pojawiła się szansa, by wreszcie stworzyć coś własnego. W Monachium powstała spółka Automobili Pininfarina GmbH, a jej pierwsze dzieło nazwano tak, jak twórcę legendarnego studia – Battista Farina. Symboliczny powrót do korzeni, tyle że z zupełnie nową technologią.
To auto nie ma silnika spalinowego. Nie ma nawet tradycyjnej skrzyni biegów. Zamiast tego ma cztery niezależne silniki elektryczne (po jednym na każde koło), baterię 115 kWh w układzie T i moc 1900 KM oraz moment obrotowy 2300 Nm. To te same komponenty, które...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
