Popytu na wiedzę nie powinno zabraknąć
Czyżby na styku światów biznesu i nauki coś drgnęło? Wydaje się, że obie strony zaczynają dostrzegać we współpracy więcej szans niż obciążeń. A te branże, które mają się w najbliższych latach rozwijać w Polsce najszybciej, potrzebują specjalistycznej wiedzy bardziej niż inne.
Trwa ofensywa wizerunkowa polskiej nauki. – Chcemy pokazać, że coraz częściej znajduje ona praktyczne zastosowanie, a tworzone innowacje realnie wpływają na życie ludzi i rozwój gospodarki – mówił minister nauki i szkolnictwa wyższego Marcin Kulasek, otwierając Pawilon Polskiej Nauki podczas XXXIV Forum Ekonomicznego w Karpaczu. – Współpraca z biznesem i z instytucjami otoczenia biznesu pozwala nam optymistycznie patrzeć w przyszłość. Zarówno w sferze edukacji, jak i w sferze prowadzenia badań naukowych jest dużo pól do budowania relacji – deklarowała podczas konferencji Impact 2025 rektorka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, prof. dr hab. Barbara Jankowska.
Ruszył też projekt uznawany obecnie za najpoważniejszą próbę połączenia obu tych światów: Science4Business – nauka dla biznesu. Z budżetem na poziomie niemal 300 mln zł i perspektywą do końca 2029 r. projekt ten ma zwiększyć efektywność działań Centrów Transferu Technologii i spółek celowych należących do organizacji badawczych w zakresie współpracy z biznesem, m.in. poprzez komercjalizację wyników badań i prac rozwojowych. Jak się wydaje, uczelnie dosyć ochoczo przystąpiły do tego przedsięwzięcia. Z danych, jakie umieścił na swoich stronach resort nauki, wynika choćby, że liczba realizowanych projektów, które będą korzystać ze wsparcia w ramach tego programu, sięga obecnie 952,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)