Spór o zmiany
OBOP
Przy obec nej praktyce przetargów politycznych przy obsadzaniu stanowisk we władzach TVP, nie powiedzie się żaden poważny projekt zmian telewizji publicznej
Spór o zmiany
WOJCIECH PAWLAK
40 lat temu powstał Ośrodka Badania Opinii Publicznej - bodaj najstarszy instytut sondażowy nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Środkowej i Wschodniej. Wydaje się wręcz niewiarygodne, że mógł on przetrwać cały okres komunizmu, w którym status badań sondażowych był równie niepewny, jak samo pojęcie opinii publicznej. Jednak, jak na ironię, najcięższe chmury gromadzą się nad OBOP-em dzisiaj, kiedy kwitnie demokracja i gospodarka rynkowa - dwa zasadnicze warunki rozwoju firm badających opinię publiczną. OBOP zamiastsposobić się do jubileuszu z niepokojem spogląda w najbliższą przyszłość, wplątany w fatalną grę, która toczy się wokół TVP.
Od września 1995 r. OBOP działa jako spółka z o. o. , w której TVP posiada 100% udziałów. Plan wyodrębnienia OBOP-uze struktur TVP powstał na fali nastrojów reformatorskich w telewizji publicznej kierowanej podówczas przez Prezesa Wiesława Walendziaka. Przekształcenie OBOP-uw spółkę miało być zaledwie jednym z elementów strukturalnej reformy TVP. OBOP poszedł na pierwszy ogień z trzech powodów. Po pierwsze dlatego, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta