Reklamacje i korekty
Relacja z telefonicznego dyżuru
Reklamacje i korekty
Oto kolejna relacja z dyżuru telefonicznego poświęconego podatkowi od towarów i usług oraz podatkowi akcyzowemu, który odbył się w redakcji "Rz" 5 lutego 1998 r. Na pytania czytelników odpowiadał TOMASZ MICHALIK, doradca podatkowy z firmy Ernst & Young. Czytelnicy : Spółka sprzedaje do sklepów towar własnej produkcji. Klienci, składając reklamacje, kierują je bezpośrednio do spółki, która daje i m towar wolny od wad. Czy spółka musi od takiej czynności płacić VAT?
Tomasz Michalik: Spółka będąca producentem towaru jest gwarantem jego jakości. Wymiana towaru na nowy nie podlega VAT, gdyż jest związana z roszczeniem wynikającym z gwarancji zawartej w pierwotnej umowie sprzedaży. Cena towaru uwzględnia zaś ewentualne koszty jego naprawy gwarancyjnej czy wymiany na towar wolny od wad.
Podmiot gospodarczy przejął zobowiązania reklamacyjne innego podmiotu. Czy powinien zapłacić VAT od towarów wolnych od wad, wydawanych w następstwie reklamacji?
Zgodnie z art. 2 ustawy o VAT...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta