Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Co szkodzi reputacji znaku towarowego

25 marca 1998 | Prawo | CM

TRYBUNAŁ W LUKSEMBURGU

Nieodpowiednia reklama perfum Diora

Co szkodzi reputacji znaku towarowego

CEZARY MIK

Zasada swobodnego przepływu towarów może być legalnie ograniczona wskutek ochrony praw do znaku towarowego.

Ze swobodnym przepływem towarów na rynku wewnętrznym Wspólnoty Europejskiej istotnie związana jest problematyka ochrony znaków towarowych. Kwestii tej dotyczy wyrok Trybunału Sprawiedliwości w Luksemburgu (ETS) wydany 9 listopada 1997 r. w odpowiedzi na odesłanie wstępne Sądu Najwyższego Holandii w trybie art. 177 traktatu o Wspólnocie Europejskiej (TWE) .

Pytania, jakie SN przedstawił ETS, wyłoniły się w trakcie sporu między francuskim Parfums Christian Dior SA i jego wyłącznym holenderskim przedstawicielem -- Parfums Christian Dior BV, a spółką holenderską Evora BV. Dior zarzucił Evorze, że za pośrednictwem wydawanych przez nią materiałów reklamowo-promocyjnych (drukowała ilustracje opakowań i butelek kosmetyków Diora) zachęcała przed Bożym Narodzeniem 1993 r. holenderskich klientów do kupna produktów Diora (Eau Sauvage, Poison, Farenheit, Dune, Svelte) w sposób nie odpowiadający ich luksusowemu i prestiżowemu charakterowi oraz stylowi (jakości) reklamy prowadzonej przez Diora. Evora handlowała nimi w Holandii równocześnie z Ch. Dior BV,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1344

Spis treści
Zamów abonament