Co szkodzi reputacji znaku towarowego
TRYBUNAŁ W LUKSEMBURGU
Nieodpowiednia reklama perfum Diora
Co szkodzi reputacji znaku towarowego
CEZARY MIK
Zasada swobodnego przepływu towarów może być legalnie ograniczona wskutek ochrony praw do znaku towarowego.
Ze swobodnym przepływem towarów na rynku wewnętrznym Wspólnoty Europejskiej istotnie związana jest problematyka ochrony znaków towarowych. Kwestii tej dotyczy wyrok Trybunału Sprawiedliwości w Luksemburgu (ETS) wydany 9 listopada 1997 r. w odpowiedzi na odesłanie wstępne Sądu Najwyższego Holandii w trybie art. 177 traktatu o Wspólnocie Europejskiej (TWE) .
Pytania, jakie SN przedstawił ETS, wyłoniły się w trakcie sporu między francuskim Parfums Christian Dior SA i jego wyłącznym holenderskim przedstawicielem -- Parfums Christian Dior BV, a spółką holenderską Evora BV. Dior zarzucił Evorze, że za pośrednictwem wydawanych przez nią materiałów reklamowo-promocyjnych (drukowała ilustracje opakowań i butelek kosmetyków Diora) zachęcała przed Bożym Narodzeniem 1993 r. holenderskich klientów do kupna produktów Diora (Eau Sauvage, Poison, Farenheit, Dune, Svelte) w sposób nie odpowiadający ich luksusowemu i prestiżowemu charakterowi oraz stylowi (jakości) reklamy prowadzonej przez Diora. Evora handlowała nimi w Holandii równocześnie z Ch. Dior BV,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta