Nocny werdykt kpiarzy
Zdumienie i konsternacja towarzyszyły odczytywaniu decyzji jury
Nocny werdykt kpiarzy
JANUSZ R. KOWALCZYK
Decyzja festiwalowego jury o Grand Prix dla "Nosicieli wody" Philippe'aPelena w jego reżyserii z Teatru Talipot z Réunion (francuskiej wyspy na Oceanie Indyjskim) , przyjęta została owacyjnie.
Grupa doskonale umuzykalnionych i wygimnastykowanych aktorsko Metysów dała przykład umiejętnego zastosowania uniwersalnych środków wyrazu w pięknie zakomponowanych plastycznie scenach, inspirowanych tradycją przekazu ustnego. Teatr Talipot pozyskał natychmiastową sympatię widzów.
Decyzje o przyznaniu dalszych nagród, większość uczestników i obserwatorów festiwalu przyjmowała z coraz mniejszym entuzjazmem. Raczej ze zdumieniem i konsternacją. W powietrzu zapachniało skandalem.
Nóż jako argument
Toruński Kontakt nie należał w tym roku do szczególnie udanych. Do konkursu zaproszono siedemnaście przedstawień. Udział w nich realizacji przeciętnych czy wręcz chybionych, przekroczył -- moim zdaniem -- punkt krytyczny. Nigdy bym jednak nie przypuścił, że jedna spośród ewidentnie najsłabszych znajdzie się na liście nagrodzonych.
Mam tu na myśli trzecią nagrodę -- "Nocny pokaz kpiarzy" Madisa Koiva z Estońskiego Teatru Dramatycznego --...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta