Urok dyskretnego prestiżu
PREMIERY
Volvo S 80 -- rozwiązania wybiegające w XXI wiek
Urok dyskretnego prestiżu
ADAM JAMIOłKOWSKI
Dość nietypowo, na progu sezonu wakacyjnego, wprowadziła na rynek swój nowy flagowy model firma Volvo. Autooznaczone symbolem S 80 ma raczejspokojną stylizację, za to innowacyjne rozwiązania techniczne wybiegają w XXI wiek.
Wśród nich są m. in. poprzecznie ustawiony rzędowy silnik sześciocylindrowy z najkrótszą na świecie skrzynią biegów oraz cyfrowa instalacja elektryczna typu Multiplex. Zastosowano również dwa nowe systemy bezpieczeństwa biernego -- fotele chroniące przed urazami kręgów szyjnych oraz nadmuchiwaną boczną kurtynę ochronną.
Prace nad nowym Volvo rozpoczęto w maju 1994 roku, a więc na osiemnaście miesięcy przed prezentacją samochodów kompaktowych S 40 i V 40 -- pierwszych aut tej firmy, które zerwały z tradycyjnym wizerunkiem producenta pojazdów solidnych i bardzo bezpiecznych, ale kanciastych, nieciekawych i raczej nieatrakcyjnych dla młodych ludzi. Podobne zadanie otrzymali konstruktorzy modelu flagowego, który trafić ma przede wszystkim do klientów szukających -- wedle określenia firmy -- "auta o dyskretnym prestiżu", a więc do ludzi zamożnych, którzy jednak nie chcą i nie potrzebują chwalić się posiadaniem drogiego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta