Umiejętności cyrkowe zamiast autostrad
Eugeniusz Morawski, ministertransportu i gospodarki morskiej
Umiejętności cyrkowe zamiast autostrad
W Polsce ciągle nie buduje się autostrad, czy pan wie, dlaczego tak jest?
EUGENIUSZ MORAWSKI: Nie buduje się, bo jest to duże przedsięwzięcie, na poziomie 13 -- 15 miliardów dolarów. Tego rodzaju inwestycje wymagają wielu przygotowań. Uzyskanie wskazań lokalizacyjnych na 2600 kilometrów autostrad jest samo w sobie potężnym przedsięwzięciem. I trzeba powiedzieć, że znaczną część tej pracy wykonano. W kilku miejscach trwają prace związane z autostradami.
I jest pan zadowolony, że prace są aż tak zaawansowane?
Nie jestem zadowolony, ale, odpowiadając na tego rodzaju pytania, trzeba zauważyć, że tak duża inwestycja wymaga trochę czasu.
A kto jest winny, że jeszcze nie wbito szpadla przy budowie płatnej autostrady?
Usiłowałem powiedzieć, że moim zdaniem ten szpadel wbito. Wykonano dużo pracy przygotowawczej. Sprawą, która najmniej mnie interesuje, jest szukanie rozwiązań pozornych, to znaczy znajdowanie winnego.
Protokoły NIK są miażdżące dla ludzi, którzy podejmowali decyzje dotyczące autostrad. Mamy dwie umowy koncesyjne, które -- jak się okazuje -- są niepełne. Mamy trzy koncesje, a w dwóch NIK wskazuje uchybienia. Czy nie są to poważne zarzuty? Czy nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta