Kampania z podtekstami
Kampania z podtekstami
ze sztokholmu
Czy można wyżyć z pensji? To pozornie bezsensowne pytanie nie jest w Szwecji pozbawione znaczenia, gdyż posiadanie pracy nie jest tu równoznaczne z możliwością utrzymania się. Rozwiązanie tego dziwnego równania kryje się w drakońskich podatkach i dlatego ekonomia na poziomie szarego obywatela jest głównym motywem kończącej się właśnie kampanii wyborczej.
W niedzielę szwedzkie społeczeństwo karnie podąży do urn (86, 8 proc. frekwencja w ostatnich w yborach) , aby wybrać na kolejne cztery lata swą reprezentację parlamentarną iwładze lokalne. Pomimo tej wysokiej frekwencji badania wykazują sporą dozę ignorancji w społeczeństwie, zktórego tylko 48, 2 proc. wie, ile partii politycznych zasiada wszwedzkim parlamencie, a 55, 3 orientuje się, jaka jest rola parlamentu w państwie.
Cztery lata dzielące Szwedów od ostatnich wyborów były ciężkim okresem dla przeciętnego obywatela. Kryzys gospodarczy ichore finanse państwa wymusiły na rządzie politykę zaciskania pasa, która w szystkim dała się w e znaki. Bezrobocie onie znanej dotąd skali (7,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta