O poczucie bezpieczeństwa ucznia i nauczyciela
REFORMA SYSTEMU EDUKACJI
O poczucie bezpieczeństwa ucznia i nauczyciela
KA TARZYNA HALL
Wszyscy absolwenci zreformowanej sześcioletniej szkoły podstawowej będą kontynuować naukę w gimnazjach po przystąpieniu pod koniec szóstej klasy do sprawdzianu kompetencji. Edukacja w gimnazjum będzie się kończyć egzaminem pomagającym w określeniu drogi dalszego kształcenia ucznia, a więc przesądzającym o wyborze przez niego szkoły zawodowej lub też profilu kształcenia w liceum. Matura -- oprócz podsumowania kolejnego etapu kształcenia w liceum -- ma zastąpić egzamin wstępny na studia wyższe.
Cały ten system może bardzo ułatwić pracę nauczycielom przedmiotów egzaminacyjnych. Stary system od nauczyciela klasy ósmej wymagał przygotowywania do egzaminów wstępnych odbywających się w wielu szkołach, organizowanych często w zupełnie różny sposób. Nauczyciele szkół średnich mają obecnie więcej możliwości, jeśli chodzi o dalsze egzaminy ich uczniów. Egzamin z historii na przykład obowiązuje na kierunki ekonomiczne, prawo, socjologię, politologię i zależnie od kierunku oraz uczelni przybiera inny kształt. Jeszcze inną formę ma egzamin maturalny z historii. Każdy egzamin wymaga zupełnie odmiennego sposobu przygotowywania się. Zdawanie tylko jednego rodzaju egzaminu ułatwi i uprości zadanie nauczycielom i uczniom, pod jednym wszakże...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta