Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kościół w mediach

02 kwietnia 1999 | Publicystyka, Opinie | KW
źródło: Nieznane

KOŚCIÓŁ

To, co Kościół ma do zaoferowania światu, co myśli o aktualnych sprawach, nie jest towarem, który za wszelką cenę trzeba sprzedać

Kościół w mediach

/teksty/wydanie_990402/publicystyka_a_1-1.F.gif">

RYS. ALICJA KRZĘTOWSKA

KRYSTIAN WOŚNICKI

Obecność Kościoła w polskich mediach po 1989 roku można ze względu na styl podzielić na trzy etapy. Pierwszy trwał do maja 1993, kiedy funkcję sekretarza generalnego Konferencji Episkopatu Polski pełnił arcybiskup Bronisław Dąbrowski. Drugi to lata 1993 - 1998, gdy sekretarzem był biskup Tadeusz Pieronek, nieformalnie pełniąc funkcję rzecznika prasowego Episkopatu. Trzeci rozpoczął się wiosną ubiegłego roku z chwilą wybrania nowego sekretarza, biskupa Piotra Libery, a potem rzecznika prasowego, o. Adama Schulza.

Układanie mozaiki

Pierwszy etap porównać można do niewprawnego układania mozaiki z wizerunkiem Kościoła na pierwszym planie. Podczas olbrzymich ruchów na scenie politycznej, wojen na górze i sporów na dole, przy próbach zdobywania popularności kosztem Kościoła lub wykorzystywania jego pozycji, generalnie - wśród olbrzymiego zamętu społeczno-politycznego, głos Kościoła był rozproszony. Biskupi odzywali się w najróżniejszych sprawach, podpisując się automatycznie pod...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1662

Spis treści
Zamów abonament