Lepiej przekonać niżkazać
POSTAWY
Firmykonsultingowe proponują pracodawcom wdrażanie systemów lojalnościowych
Lepiej przekonać niżkazać
Słowo lojalność nie u wszystkich budzi pozytywne skojarzenia. Zwłaszcza lojalność wobec przełożonych bywa niejednoznacznie oceniana. Dla wielu oznacza po prostu zbyt daleko posunięte posłuszeństwo czy służalczość. W znaczeniu słownikowym lojalność, to postępowanie zgodne z przepisami prawa, prawomyślność, wierność, rzetelność.
Jak należy rozumieć znaczenie tego słowa w relacji pracownik-pracodawca, w jaki sposób można skłonić pracobiorców, by zachowywali się uczciwie wstosunku do tych, którzy zapewniają im wynagrodzenie? Z drugiej strony -- jak powinien postępować pracodawca, by zatrudnione uniego osoby nie były zainteresowane działaniami na jego szkodę. Niewiele jest badań, które pozwoliłyby określić, jak pracownicy rozumieją przestrzeganie zasad lojalności. Można przypuszczać, że w wielu wypadkach dochodzi między nimi do sporej rozbieżności w interpretowaniu zachowań poszczególnych osób.
Własne zdanie czy lojalność
Czy pracownicy, którzy w rozmowach z osobami spoza firmy wyrażają się o panujących w tej firmie stosunkach niepochlebnie, są wobec niej nielojalni? Czy przełożeni mają prawo żądać, by zatrudnione przez nich osoby wyrażały entuzjazm, nawet jeśli wcale tak nie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta