Podwieszony na pylonie
Nową trasą w nowe tysiąclecie
Podwieszony na pylonie
Budowa Świętokrzyskiego postępuje dość szybko
FOT. PIOTR KOWALCZYK
Za rok pożegnamy most Syreny i pojedziemy przez Wisłę nową przeprawą. Jednocześnie z budową mostu prowadzone są roboty drogowe przy Trasie Świętokrzyskiej.
Ta nowa inwestycja ma nie tylko poprawić warunki komunikacyjne, ale też łącząc centrum Warszawy z Pragą, da szansę rozwoju tej, przez lata zapomnianej, części stolicy. Umożliwi m. in. zabudowę Portu Praskiego i terenów doń przyległych. A to w konsekwencji doprowadzi do zmniejszenia dysproporcji na rynku pracy. Teraz do pracy w lewobrzeżnej części miasta dojeżdża codziennie 300 000 osób.
Jedyny taki w stolicy
Do budowy nowej, niezbędnej miastu, przeprawy i trasy komunikacyjnej została powołana spółka Trasa Świętokrzyska, której udziałowcami są gmina Warszawa Centrum i firma Elektrim SA. Projekt mostu Świętokrzyskiego, wyłoniony w drodze konkursu, powstał w warszawskim biurze projektów BAKS i fińskiej firmie MESTRA.
To, czego nie udało się zrobić w przypadku mostu Łazienkowskiego - czyli podwieszenia konstrukcji - zostanie zrealizowane przy tej przeprawie. Most jest bowiem podwieszony na jednym pylonie wysokości 87,5 m przypominającym literę A. Stoi on na prawym brzegu Wisły. - To będzie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta