Ekspansja zagranicznych marek
Rośnie konkurencja dla polskich producentów
Ekspansja zagranicznych marek
Wartość obrotów polskiego handlu odzieżą szacowana w ubiegłym roku na 3,5-4 mld USD, w ciągu 5 lat ma się zwiększyć do 5 mld USD. Nie wiadomo jednak, czy na tym wzroście obrotów skorzystają krajowi producenci, którzy muszą teraz rywalizować z ekspansją zagranicznych sieci odzieżowych. Sprzedaż odzieży to kolejny segment handlu, którym zainteresowali się zachodni inwestorzy.
Reklamowane jako pierwsze w Polsce oraz w Europie Środkowej i Wschodniej hurtowe Centrum Mody w Nadarzynie miało być wizytówką polskich producentów odzieży i pomóc im w zdobyciu nowych kontrahentów, również ze wschodu. Dzisiaj, po prawie roku działania centrum, zarówno jego prezes Violetta Malcher, jak i niektórzy najemcy przyznają, że eksperyment nie wyszedł.
Przed sylwestrem w eleganckim, oszklonym budynku trochę kupujących było widać na parterze i w głównej alei na piętrze. W bocznych korytarzach wiele pomieszczeń stało pustych.
Violetta Malcher przyznaje, że w centrum coraz mniej jest polskich wystawców. Dotychczas wycofało się ok. 30 z nich.
Według pierwotnych planów polsko-włoskiej spółki, która zainwestowała w nadarzyńskie Centrum Mody (większościowym partnerem jest w niej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta