Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wspólne zakupy, marketing i usługi

10 stycznia 2000 | Nieruchomości, budownictwo | EZ
źródło: Nieznane

HANDEL

Magazyny i hurtownie budują sieci

Wspólne zakupy, marketing i usługi

W 1998 roku doszło na świecie do wielu fuzji sieci handlowych zajmujących się dystrybucją materiałów budowlanych. W listopadzie, drugi na liście światowych potęg, amerykański Lowe's przejął sieć 36 sklepów Eagle Hardware & Garden. Była to największa w USA, ale jedna z sześćdziesięciu takich operacji na rynku amerykańskim w ciągu ostatnich dwóch lat.

Stosunkowo mało znany niemiecki Toom przejął 52 sklepy sieci Gotzen i 136 marketów Stinnes lokując się, dzięki temu, na 13. pozycji na światowej liście marketów budowlanych. Z kolei największym wydarzeniem minionego roku była fuzja brytyjskiego B&Q (właściciela m. in. 15 polskich sklepów NOMI) z francuską Castoramą. W jej wyniku powstał koncern będący największą siecią w Europie i trzecią na świecie. Obecnie Castorama jest pierwszą prawdziwie globalną siecią marketów budowlanych obejmującą swoim zasięgiem cztery kontynenty.

Małe firmy łączą...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 1901

Spis treści
Zamów abonament