System komunikacji wewnętrznej
System komunikacji wewnętrznej
AGNIESZKA NIESTRZĘBSKA
Bałtycka Wyższa Szkoła Humanistyczna w Koszalinie, filia w Elblągu
Kierownictwo Wellington Associates powinno właściwie zdefiniować problem - czy są nim związki zawodowe, czy niezadowolenie personelu pomocniczego, określić swój cel - czy chodzi tylko o niedopuszczenie do założenia związków zawodowych w tym momencie, czy "na zawsze" oraz zdać sobie sprawę, że pracownicy nie będą widzieli potrzeby ochrony swych interesów w ramach związku zawodowego, gdy firma sama zapewni im możliwość samorealizacji i odpowiednio będzie wynagradzać ich pracę.
Przede wszystkim odrzucić należy metodę konfrontacyjną - wzmocniłoby to pozycję związku zawodowego. Także rozmowa z przedstawicielami związków zawodowych byłaby błędem - kierownictwo wystąpiłoby w niej tylko w roli petenta. Związki przesłałyby pracownikom komunikat: "Firma liczy się z nami i obawia się nas jeszcze zanim zaczęliśmy działać, pomyślcie jaką będziecie siłą jeśli do nas przystąpicie?" Niewłaściwie mogłoby być także odebrane zaangażowanie prawników do rozwiązywania wewnętrznych spraw firmy. Również z takimi pomysłami, jak wysondowanie asystentów nie należy wiązać wielkich nadziei - pracownicy nie przyszli do swoich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta