Pod skrzydła dużych grup
Radio
Wyścig do lokalnych stacji
Pod skrzydła dużych grup
Przybywa firm, które zapowiadają inwestycje w lokalne stacje radiowe. Te rozgłośnie, choć zwiększają z roku na rok grupę swoich słuchaczy, często mają problemy finansowe, pogłębione w tym roku przez załamanie przychodów z reklam. To jednak może tylko przyspieszyć konsolidację radiowego rynku.
- Przynajmniej sześć, a może nawet osiem grup próbuje skupić mniejszych nadawców radiowych. Od wiosny tego roku zainteresowanie przejmowaniem lokalnych rozgłośni wyraźnie wzrosło - ocenia Stanisław Sołtysik, redaktor naczelny katowickiego Radia Flash i wiceprzewodniczący działającego od sześciu lat Konwentu Lokalnych Komercyjnych Stacji Radiowych. Według niego, zainteresowanie radiem wzmaga fakt, że choć w telewizji i w prasie karty w zasadzie są już rozdane, to zostało jeszcze trochę niedoszacowanych rozgłośni, które można próbować łączyć w grupy.
Wzrostowi zainteresowania i zmianom własnościowym sprzyja także przyszłoroczne rozdanie radiowych koncesji. Wiele lokalnych stacji, którym wygasają już obecne koncesje, będzie ubiegało się o nowe. Tymczasem, zgodnie z regulaminem, kontrolny udział czy pakiet akcji rozgłośni przez cały okres ważności koncesji muszą zachować tzw. pierwotni koncesjonariusze, a więc ci, którzy o nią występowali....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta