Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Cztery koła Audi

07 listopada 2000 | Moje Auto | ZP

HISTORIA MOTORYZACJI

Cztery koła Audi

Samochody marki Audi znamy z solidności wykonania i nowoczesnych rozwiązań technicznych. Kupują je ludzie zamożni, pragnący w ten sposób podkreślić swój status społeczny. Dotyczy to modeli największych, reprezentacyjnych, ale w gamie produkcyjnej firmy są też samochody mniejsze.

Te duże i małe łatwo rozpoznać wśród pojazdów innych marek. Audi wyróżnia się bowiem znakiem firmowym, widniejącym przynajmniej na przedniej i tylnej ścianie nadwozia. Gdyby ktoś miał wątpliwości, jakie jest pochodzenie np. modelu Audi TT, to firma chętnie wymaluje duże cztery koła nawet na obu bokach nadwozia, a we wszystkich modelach seryjnie zamocuje ten znaczek na piaście koła kierownicy.

Cztery koła połączone ze sobą nawiązują do przeszłości firmy. Wskazują, że Audi, wraz z innymi firmami - każde z tych kółek jest symbolem jednego przedsiębiorstwa - weszło w skład utworzonego w 1932 r. dużego niemieckiego koncernu samochodowego Auto Union. Firmy te, na początku naszego wieku, należały do znaczących w branży motoryzacyjnej. Były to: DKW, Horch, Audi i Wanderer. Do dzisiaj pozostało tylko Audi i obchodzi 90-lecie istnienia.

Założycielem firmy Audi był August...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2158

Spis treści

Regiony Polski - Śląskie

Zamów abonament