Jak sprzedać, by nie sprzedać
Komercjalizacja przedsiębiorstwa
Jak sprzedać, by nie sprzedać
W rzeszowskim Zelmerze rozpoczęła się komercjalizacja przedsiębiorstwa, która ma doprowadzić do prywatyzacji krajowego lidera w produkcji sprzętu AGD. Zarząd firmy chce, by Zelmer pozostał w rękach polskich.
Plan przewiduje, że 45 proc. akcji zatrzymają pracownicy, co wraz z akcjami skarbu państwa pozwoliłoby zachować kontrolę nad firmą. Prywatyzacją Zelmeru zainteresowany był Philips, ale zarząd firmy kategorycznie odrzucił taką możliwość.
Dużo zależy od ministra
- Chcemy prywatyzować się po polsku, by firma pozostała w naszych rękach - podkreśla Bożena Oborska, zarządca firmy. Ma się to odbyć poprzez powołaną przez Zelmer spółkę kapitałową Invest-Zelmer. W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta