Rynek zdobywa się stopniowo
Jordi Batlló, dyrektor generalny Roca Polska sp. z o. o.
Rynek zdobywa się stopniowo
RAFAŁ KLIMKIEWICZ
Hiszpańska spółka Roca Radiadores została założona w 1917 r. Początkowo zajmowała się produkcją i sprzedażą grzejników żeliwnych. W 1925 r. rozpoczęła wytwarzanie wanien żeliwnych. W 1936 r. po raz pierwszy zaoferowała na rynku ceramikę sanitarną. Po wojnie, w1954 r. pojawiły się baterie łazienkowe, w 1963 r. - urządzenia klimatyzacyjne, a w 1980 r. - glazura i terakota. Obecnie Roca, po kupieniu szwajcarskiego koncernu Laufen, jest największym w Europie i drugim w świecie, po amerykańskim koncernie Ideal Standard, producentem kompletnego wyposażenia łazienek. Firma posiada 12 fabryk w Hiszpanii, po jednej w Portugalii, Włoszech, Maroku i w Polsce. Zatrudnia w nich około 16 tys. pracowników. W 1999 r. wartość sprzedaży Roca wyniosła ponad 1,3 mld euro. Produkty firmy są sprzedawane w 86 krajach na całym świecie. W ciągu ostatnich pięciu lat Roca zainwestowała ponad 300 mln USD w realizację planu umocnienia pozycji na rynku. Polska fabryka, zatrudniająca 200 pracowników produkcyjnych, została uruchomiona w 1999 r. w Gliwicach. Jej produkcja roczna wynosi 500 tys. sztuk ceramiki rocznie. Budowa zakładu kosztowała 22 mln USD.
Jakie argumenty przemawiały za tym, że Roca zdecydowała się na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta