Stare zasady dla nowych przedsięwzięć
Stare zasady dla nowych przedsięwzięć
JULIAN BOHDANOWICZ
ANNE DONNELLON, JEANNE G. HARRIS
Internetowy fenomen jest tak rozległy, a możliwości technologiczne tak nowatorskie, iż łatwo jest założyć, że nie istnieje żadna "mądrość ludowa", która pomogłaby w zarządzaniu nowym przedsiębiorcom internetowym. Niemniej pewne rozwiązania istnieją.
Przez prawie dwadzieścia lat badacze ze szkół handlowych studiowali zasady przedsiębiorczości. Mimo to wielu menedżerów, którzy brali udział w badaniu na temat roli kierownika ds. Internetu, wciąż wydaje się nie zdawać sobie sprawy z adekwatności ogólnych zasad przedsiębiorczości do ich obecnej sytuacji. Niniejszy artykuł podsumowuje pewne "stare" prawidła, które sprawdzają się również w nowych przedsięwzięciach.
Najstarsza definicja przedsiębiorczości jest ciągle aktualna. Ekonomista Joseph Schumpeter zdefiniował przedsiębiorczość jako "twórcze niszczenie" ekonomicznego ładu wskutek wprowadzenia nowych produktów, usług i struktur organizacyjnych. Ale co "twórczy niszczyciel" powinien wiedzieć o budowaniu swojego nowego przedsiębiorstwa?
Teza 1: Przedsiębiorcy szybko tworzą i zmieniają modele swojej działalności
Skuteczni przedsiębiorcy są szybcy. Błyskawicznie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta