Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Stare zasady dla nowych przedsięwzięć

03 stycznia 2001 | Moja Kariera | JG
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Stare zasady dla nowych przedsięwzięć

JULIAN BOHDANOWICZ

ANNE DONNELLON, JEANNE G. HARRIS

Internetowy fenomen jest tak rozległy, a możliwości technologiczne tak nowatorskie, iż łatwo jest założyć, że nie istnieje żadna "mądrość ludowa", która pomogłaby w zarządzaniu nowym przedsiębiorcom internetowym. Niemniej pewne rozwiązania istnieją.

Przez prawie dwadzieścia lat badacze ze szkół handlowych studiowali zasady przedsiębiorczości. Mimo to wielu menedżerów, którzy brali udział w badaniu na temat roli kierownika ds. Internetu, wciąż wydaje się nie zdawać sobie sprawy z adekwatności ogólnych zasad przedsiębiorczości do ich obecnej sytuacji. Niniejszy artykuł podsumowuje pewne "stare" prawidła, które sprawdzają się również w nowych przedsięwzięciach.

Najstarsza definicja przedsiębiorczości jest ciągle aktualna. Ekonomista Joseph Schumpeter zdefiniował przedsiębiorczość jako "twórcze niszczenie" ekonomicznego ładu wskutek wprowadzenia nowych produktów, usług i struktur organizacyjnych. Ale co "twórczy niszczyciel" powinien wiedzieć o budowaniu swojego nowego przedsiębiorstwa?

Teza 1: Przedsiębiorcy szybko tworzą i zmieniają modele swojej działalności

Skuteczni przedsiębiorcy są szybcy. Błyskawicznie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 2203

Spis treści
Zamów abonament