Wycieczka w cenie leku
Wycieczka w cenie leku
Firmy farmaceutyczne przeznaczają od 500 do 800 mln zł rocznie na nakłanianie lekarzy do przepisywania pacjentom leków przez siebie produkowanych. Projekt prawa farmaceutycznego, który trafił do Sejmu, dopuszcza stosowanie podobnych praktyk w Polsce - uważają specjaliści Polskiej Izby Przemysłu Farmaceutycznego i Sprzętu Medycznego Polfarmed.
Jedną z praktyk promocji leków w Polsce jest oferowanie lekarzom różnych korzyści w zamian za wypisywanie pacjentom specyfiku produkowanego przez daną firmę.
- Na początku były to kubki i długopisy, potem wycieczki i szkolenia, teraz płaci się gotówką określoną sumę od wypisanej recepty - powiedział "Rz" Waldemar Roszkowski, prezes Polfarmedu i wiceprezydent European Generic Medicine...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta