Rybie ości na lato
Rybie ości na lato
DARIUSZ PIETRZAK
Firmy szkoleniowe różnie reagują na sezon urlopowy. Niektóre zamykają się na całe dwa miesiące i na nowo próbują sił dopiero we wrześniu, inne uważają, że lato sprzyja biznesowi. Wszystko zależy od tego, czy uda im się zachęcić klientów do korzystania z usług. Inwencja, pomysłowość, nowoczesna technologia pomagają w prowadzeniu działalności również w tzw. martwym sezonie, choć tak naprawdę dopiero po jego zakończeniu będzie można ocenić, czy było warto.
Czy warto się uczyć w wakacje
Niektóre firmy szkoleniowe zamierzają przekonać klientów, że dzięki Internetowi można bez trudu kontynuować naukę latem. Część świadomie zawiesza działalność na co najmniej miesiąc. Inne są zdania, że klientów zainteresują tylko atrakcyjne propozycje wyjazdowe.
- Organizowanie wyjazdów pod przykrywką szkoleń nie ma większego sensu. Rzeczy trzeba nazywać po imieniu. Jeśli wyjazd ma mieć motywacyjny, a nie edukacyjny charakter, to tak właśnie powinien być traktowany. Co prawda każde wyjazdowe szkolenie łączy w sobie zarówno elementy edukacyjne, jak i integracyjno-moywacyjne, ale trzeba jasno określić, które z nich są w konkretnym wypadku ważniejsze - tłumaczy Mariusz Turek, trener z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta