O badaniach multimedialnych
O badaniach multimedialnych
Reklamowanie staje się elementem kultury a ngażującym rozmaite dziedziny ludzkiej wiedzy i talentu. Artyści reklamę przygotowują, psychologowie i socjologowie próbują u czynić z niej przekaz najlepiej poruszający umysł i serce tego, do kogo reklama ma dotrzeć. Ekonomiści spierają się, czy reklama sprzyja rozwojowi konkurencji, czy też ją ogranicza, uniemożliwiając zadomowienie się na rynku firmom nowym, nie mogącym wydawać na reklamę wielkich pieniędzy.
Dzięki reklamie niższa jest cena czasopism czy opłat abonamentowych za media elektroniczne. Ale z kolei znacznie wyższa jest cena rozmaitych proszków, napojów, batonów czekoladowych i innych masowo reklamowanych towarów.
Konkurencja między mediami polega na zdobyciu jak największego audytorium. Uwaga każdego czytelnika czy widza, jaką skupia dany środek masowego przekazu, jest towarem sprzedawanym przez właścicieli mediów tym, którzy umieszczają reklamy. Popyt na ten towar jest olbrzymi. Wszyscy reklamodawcy chcą choć przez chwilę skupić uwagę jak największej liczby ludzi na reklamie swojego produktu.
Ściśle z tym związana jest sztuka umieszczenia reklamy w odpowiednim miejscu i czasie w telewizji, radiu i prasie. Cały problem odpowiedniego umieszczenia reklamy sprowadza się do tego, by znaleźć dla niej miejsce, w którym spostrzeże ją najwięcej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta